1. Harakiri 9/10
2. Kaidan 9/10
3. Bunt 7/10 (schemat podobny do Harakiri, ale we wszystkich elementach gorszy)
4. Human Condition I 5/10 (zbyt pretensjonalne. To ja już wolę polskiego Baryke)
Kobayashi ma charakterystyczny styl. Dbałość o efekty wizualne, charakterystyczne tempo i klimat filmów (naprawdę to...
Zastanawia mnie jedno: dlaczego tylko 3 filmy Kobayashiego (Seppuku, Bunt oraz Kwaidan) są w miarę popularne wśród kinomanów, a o reszcie jego twórczości mało co się słyszy? Czyżby Kobayashi nie stworzył wcześniej/później niczego na miarę swoich najsłynniejszych osiągnięć?
Moim zdaniem, obok Kurosawy jeden z najlepszych reżyserów japońskich. Szukam jego filmu "BUNT" z Toshiro Mifune. Jeżeli jest możliwość kupienia proszę o kontakt.
Poszukuję rzadkich pereł z klasyki kina , często pozycji nie z pierwszego szeregu , które można dośc łatwo zdobyć z róznych źródeł. Generalnie chodzi o kino artystyczne z lat 1930 – 1980.Filmy takich reżyserów jak : Mizoguchi , Ozu , Bresson , Losey , de Sica , Olmi , Godard , Malle , Resnais , Richardson , Clouzot i...
więcejJuż czwarty reżyser z Japonii w topie. Zaraz będzie: kto to jest, daje 1 bo nie oglądałem, chyba, że mu się poszczęści. Harakiri było świetne!