Kino Zanussiego jest nadęte jak balon i często puste w środku. Pełne frazesów bazujących na
tanich pseudo-etycznych sztuczkach. Z tego zbiorowiska banału i kiczu, bardzo zresztą sporego
(czasem nawet kilka filmów rocznie) "Barwy ochronne" wyłaniają się jako obraz pod wieloma
względami autentyczny. A poza tym to...
Szelestowski chyba jedna z najbardziej fenomenalnych kreacji w historii polskiego kina, a sam
Zapasiewicz to prawdopodobnie jeden z najbardziej charyzmatycznych i najlepszych aktorów na
skalę ŚWIATOWĄ. Obserwować jego grę, mimikę, słuchać jego głosu w tym filmie - to czysta
przyjemność. Bardzo spodobały mi się...
Wybitny film. Zderzenie dwóch światów.Cyniczny, trochę protekcjonalny docent oraz idealista, mądry i odważny magister.Dobro z jednej strony posiada nieskończoną wartość, a z drugiej jest słabe i kruche, nie ma wyrazistego zaplecza. Zło, odwrotnie, jest kompletnie pozbawione wszelkiej wartości, a jednocześnie jest...
aktualność skończyła się wraz z PRL-em. Jest ciągle aktualny - bez cynizmu nie ma kariery. Zapasiewicz zasłużył na Oscara, ale Amerykanie są chyba na "Barwy" zbytnio ograniczeni.
Gdy tak się, żyje w Polsce w XXI wieku i człowieka coraz bardziej poraża wszechobecna nijakość, marność, nieustanny przerost formy nad treścią w filmach, jakieś udawanie, nieudolne naśladowanie czegoś - ten film wyłania się jak diament z ciemności. Widziałem go wczoraj i dla mnie to światowy format, film bez...
...i stali się tacy jak Szelestowski, czy prorektor. Gdyby Nelly przyjechała dziś do Polski, miałaby podobne spostrzeżenia.
W roku 1979 Krzysztof Zanussi kręci film pt. "Barwy ochronne". Film zawiera historię rozgrywającą się na letnim obozie, jednak głównymi bohaterami są tylko ludzie świata nauki: doktorzy, profesorowie i w końcu grono studentów. Na obozie zorganizowany zostaje konkurs na najlepszy referat naukowy zawierający jakieś...
Starcie dwóch światów: cynicznego docenta i idealistycznego magistra oraz dwóch podejść - wygodnego konformizmu i walki o prawdę. Film pokazuje, że granica między prawdą a fałszem jest niezwykle cienka. Magistrowi wydawało się, że dąży do prawdy, a wg docenta widział tylko swoją, łatwą do zaakceptowania prawdę, czyli w...
więcejZapasiewicz zmiazdzyl mnie totalnie swoja gra!!!
Jestem pod wieeeelkim wrazeniem!!!
Potrzykroc brawo!!!
Swiatowy poziom!!!
Zagral niesamowicie prawdziwie i do tego tak barwnie,z taka gracja ze kopaara mi opadla;)(a rzadko mi opada)!!!
naprawde czapki z glow!
Film ktory kazdy szanujacy sie kinoman musi obowiazkowo...
Póki co jestem młodym idealistą w stylu magistra Kruszyńskiego. Chcę być przyzwoity i moralny; szlachetny i gotowy do walki o wyniosłe wartości. Brzydzę się cynizmem i egoizmem.
Jednak boję się, że w przyszłości będę zmuszony przywdziać barwy ochronne i stać się nieczułym cynikiem, egoistą docentem Szelestowskim,...
Oglądałem ten film pół roku temu i wtedy wystawiłem mu ocenę 8. Jednakże role, zarówno p.
Zapasiewicza jak i p. Garlickiego zapadły mi na tyle w pamięć, że niebawem skuszę się do
ponownego jego obejrzenia i możliwe, że będę zmuszony dodać jedną gwiazdkę.
Na sporą pochwałę w mojej opinii zasługuje też rekonstrukcja,...